GRMY CITYCINEMAS
σκηνοθεσία
Εύα Νάθενα
Δραματική
Εποχής

Φόνισσα

IMDB
7.2

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Χώρα παραγωγής:
Ελλάδα
Σενάριο:
Κατερίνα Μπέη

ΗΘΟΠΟΙΟΙ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ

ΥΠΟΘΕΣΗ

Σε ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900, η Χαδούλα, χήρα Ιωάννου Φράγκου είναι μια γυναίκα που έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της πέρασε η μητέρα της – μια σκυτάλη δύσκολη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα της γυναίκας. Η Χαδούλα επαναστατεί μέσα της και αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί και προς τα έξω. Τα μικρά κορίτσια του νησιού γίνονται θύματα του ξεσπάσματός της. Αφαιρώντας τους τη ζωή, η ίδια νιώθει ότι τα απαλλάσσει από το κοινωνικό φορτίο που η ύπαρξή τους επιφέρει. Οι πράξεις της κάποια στιγμή αυτονομούνται και τη φέρνουν αντιμέτωπη με τον νόμο. Εγκαταλείπει το σπίτι της και βρίσκει καταφύγιο στη φύση. Όμως, όσο και αν η ηθική της τής υπαγορεύει ότι έπραξε σωστά, στην πραγματικότητα το χρόνιο τραύμα της την ακολουθεί παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.

κινηματογραφικής μεταφοράς του έργου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

“Αξίζει πολλά συγχαρητήρια η Εύα Νάθενα για τη σκηνοθεσία της γιατί αν και τόσο πετυχημένη σκηνογράφος και ενδυματολόγος δεν άφησε την υψηλή αισθητική που πάντα την χαρακτήριζε να υπερπηδήσει τη σκηνοθεσία, αντιθέτως η καλλιτεχνική διεύθυνση, οι χώροι, τα κοστούμια, τα σκηνικά, το μακιγιάζ, όλα ενώ χαρακτηρίζονται από μια πολύ υψηλή αισθητική εντούτοις υποτάσσονται στο σκηνοθετικό όραμα και το υπηρετούν.

Για αυτά όλα όπως και για την εξαιρετική μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου, μιας από τις καλύτερες που έχει γράψει για το σινεμά η οποία καταφέρνει να είναι μια μη μουσική άρρηκτα δεμένη με την εικόνα για την οποία έχει γραφτεί.

Είναι όμως η ερμηνεία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη στο ρόλο της Φραγκογιαννούς, της φόνισσας δηλαδή που ξεπερνάει τα όρια της λέξης όπως υποκριτική, ηθοποιία, ερμηνεία κλπ δικαιώνει την ταινία, αλλά δικαιώνει και το ίδιο το όραμα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη που μοιάζει σαν να έγραψε αυτό το συγκλονιστικό μυθιστόρημα -για μένα το καλύτερο- και πιο προχωρημένο στην ουσία μυθιστόρημα που έχει γραφτεί στη ιστορία παγκοσμίως και μπορώ να το εξηγήσω αυτό που λέω και αυτόν τον συγκλονιστικό ρόλο για να τον παίξει αυτή η συγκλονιστική καλλιτέχνης. Ανατριχιάζεις με τον τρόπο που κινεί η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη τους μυς του προσώπου και του σώματός της, συγκλονίζει με τον τρόπο που χρησιμοποιεί τη φωνή της.”

ΙΑΣΟΝΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Δείτε την ταινία στα:

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram